Ridning på Clifden med Mirandra♥

Hejsan svejsan :)♥
Kom till stallet vid 12 idag. Mötte Miranda vid 55:ans busshållplats och då sa hon att hon var tvungen att åka hem igen för hon hade glömmt sin skåpnyckel. Men då sa jag bara du får låna mina saker! Och så gjorde vi :)
Vi gick till tallet på typ 10 min och när vi var framme så hälsade vi på Clifden och Kyra och sen gick vi ner och bytte om i skåpen.
Vi hade redan innan bestämt att vi skulle rida tillsammans♥
Eftersom att Miranda hade ALLT i sitt skåp så fick hon låna ALLA ridgrejorna ;)
Det mesta funkade, det var bara att ta ut sulorna och snöra upp trettornen lite.
Clifden var jätte smutsig för han hade rullat sig i hagen så vi stod och borstade på han ett tag...
När vi hade gjort iordning honom och oss själva gick vi ner till paddocken, (jag gick och Miranda red).
Den ena paddocken var upptagen när vi kom så vi fick rida i den lilla en liten stund, men sen gick de så vi bytte :P
Miranda började att rida i skritt, trav och galopp och sen fick jag prova honom lite :D
Han var väldigt pigg och framåt men lyssnade ända på mina hjälper. Man märkte också att han var 7kt känslig för vikten. Red honom också först i skritt, trav och galopp. Gick fint i skritten och traven, blev därimot lite stressad i galoppen. Sen fick jag hoppa ett litet hinder!! Han hoppade som en gud ju...♥
Sen skrittade vi upp till stallet och svampade av honom mkt! xdxd
Clifden och jag :)

 

Miranda och Clifden♥

Flera bilder kommer imorgon..

 

- Maja


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback